Vedeli ste, aké budú trendy sociálnych médii?

Pamätáte si na časy, keď online sociálne site neexistovali, reklamy boli iba v tlači a v televízii a sušienky (cookies) boli iba pečivom, ktoré by vaša babička robila cez víkendy? Tieto zdanlivo starodávne dni sú už dávno za nami, pretože sociálne médiá sa neustále vyvíjajú raketovou rýchlosťou každý deň.

Sociálne médiá zmenili samotný svet, v ktorom žijeme. S 3,78 miliardami aktívnych používateľov na celom svete neustále dochádza k zmenám v sociálnych trendoch a interakciách. Platforma, ktorá bola pôvodne vytvorená pre jednotlivcov, aby zdieľali svoje osobné životy a komunikovali svoje myšlienky, sa teraz stala trhom budúcnosti. Obchodné príležitosti prevládajú na platformách a teraz sociálne médiá drasticky transformujú nákupný priemysel. V roku 2025 sa očakáva, že počet užívateľov vzrastie na 4,41 miliárd čo predstavuje ďalší nárast o viac ako 15%.

Podľa Salesforce je 54 percent mileniálov závislých od sociálnych kanálov, a pred nákupom produktov skúmajú tieto produkty online. Ako si však sociálne médiá získali dostatočnú dôveru na to, aby sa na základe ich poznatkov mohli rozhodovať o nákupoch milióny ľudí?

Ľudia dnes nenakupujú tak, ako predtým. Chcú plný zážitok: sociálny dôkaz, zapojenie značky, zábavný obsah a možnosti nakupovania. Sociálne médiá poskytujú tieto zážitky lepšie ako akýkoľvek iný kanál.

Ryan Napierski, prezident spoločnosti Nu Skin

Sociálne médiá zmenili svet nakupovania približne pri polovici celej generácie. Aby mohlo byť vaše podnikanie v súlade s dnešnými trendami, prioritou by malo byť zameranie sa na vytváranie viditeľnosti v sociálnych sieťach. Pozrime sa na budúcnosť sociálnych médií a na to, ako sa budú vyvíjať:

NÁHĽAD DO BUDÚCNOSTI SOCIÁLNYCH MÉDIÍ

1. Video je všetko

Všetci majú radi dobré video. Štúdie ukazujú, že videá sú formou obsahu, ktorý je najviac trendy na všetkých platformách sociálnych médií. Na Facebooku sa denne sleduje okolo 100 miliónov hodín videa a tento počet bude stále stúpať. Takže sa snažte, aby vás príliš neobťažovali trendy videá, ktoré sa objavujú všade; v budúcnosti ich uvidíme oveľa viac.

2. Dôvera je kľúčová

Rýchla zmena a prispôsobivosť sociálnych médií je vidieť každý deň. Užívame si výhody užívateľsky jednoduchých a intuitívnych prezentácií a obrázkov z platforiem sociálnych médií, ktoré neustále súperia o našu pozornosť a postupne naberáme odvahu a robíme veci na úkor nášho súkromia.

Presadzované pravidlá sú v tejto neustále sa vyvíjajúcej atmosfére sociálnych médií takmer nemožné sledovať. Vďaka nedostatku náležitých predpisov poskytujú sociálne médiá voľný trh nejasností a obáv o svojich používateľov. Súbory cookie a nespočetné množstvo ďalších marketingových taktík dobyli platformy, ktoré používajú milióny ľudí. Cez tieto marketingové snahy sa zhromažďujú cenné informácie, ktoré sa príležitostne predávajú iným spoločnostiam. Zber dát sa stáva čoraz väčším problémom a spotrebitelia sú si toho vedomí. Podľa prieskumu spoločnosti Edelman’s 49 percent spotrebiteľov nie je ochotných obetovať časť svojho súkromia v oblasti dát výmenou za personalizovanejší nákupný zážitok. Budúcnosť sociálnych médií spočíva predovšetkým v dôvere!

Boj o ochranu súkromia na všetkých platformách sociálnych médií je dnes veľkou témou, ale bude sa stupňovať aj v budúcnosti. Značky na sociálnych sieťach môžu dosiahnuť požadované výsledky rešpektovaním súkromia svojich používateľov. Zvážte všetky informácie, ktoré o vás Facebook vie. Máte pocit, že sú vaše informácie v bezpečí?

3. Počítače sú OUT, mobilné zariadenia sú IN

Väčšina svetovej populácie prechádza na mobilné zariadenia. Smartfóny sa stávajú stredobodom pozornosti používateľov sociálnych médií. Ľudia môžu v priebehu niekoľkých sekúnd nájsť najaktuálnejšie klebety v správach prostredníctvom Snapchatu a pomocou príbehov na Instagrame zistiť, čo momentálne robia ich priatelia. Len si predstavte budúce možnosti sociálnych médií vhodných pre mobilné zariadenia! Vďaka nim môžete napríklad pracovať z akéhokoľvek miesta, ktoré bude pokryté signálom s internetom.

Náš Tip:
Myslíte si, že trávite na sociálnych sieťach veľa času? Zistíte to jednoducho, skúste si len tak pre zaujímavosť pozrieť vo svojom mobile informáciu o čase strávenom na sociálnych sieťach. Toto číslo vás možno prekvapí. (napr. na telefóne iPhone túto informáciu nájdete v časti „Nastavenie / Čas pred obrazovkou / Zobraziť všetky aktivity / v tejto časti uvidíte konkrétne časy pre jednotlivé služby ako Facebook, WhatsApp, Instagram, Snapchat a pod.).

Už aj vedecky je dokázané, že sledovanie monitora či obrazoviek mobilných telefónov je bezpochyby nápor na naše oči. V mladšom veku je tendenciou si túto skutočnosť zľahčovať, ale neskôr sa už nevyhneme návšteve optiky. Náš tip znie: starajte sa o svoje oči a doprajte im oddych či overenú podporu a výživu.
KLIKNITE SEM a pozrite si skvelý produkt Pharmanex Eye Formula, ktorý vďaka vyváženému zloženiu pomáha chrániť vaše oči pred oxidačným stresom. Prečítajte si všetky podrobnosti na tejto linke.

Práca z mobilu odkiaľkoľvek? Možno skôr ako si myslíte.
Práca z mobilu odkiaľkoľvek? Možno skôr ako si myslíte.

4. Virtuálna a rozšírená realita je sociálna realita

Svet začal byť fascinovaný virtuálnou realitou a firmy inovatívne využívajú početné možnosti tejto novej technológie. Dnes sa deti hrajú so zariadeniami VR (Virtual Reality), keď nakupujú s rodičmi v obchodnom centre. Zajtra by sme kľudne mohli vidieť začlenenie virtuálnej reality aj do sociálnych médií.

Facebook sa už pokúsil skombinovať VR so svojimi sociálnymi médiami a podľa Hootsuite budú aplikácie sociálnych médií využívať na zvýšenie výnosov z reklamy v budúcnosti rozšírenú realitu. Ste pripravení na tento nový digitálny vek sociálnych médií?

5. Povedzte príbeh s kvalitným obsahom, ktorého platnosť vyprší

Čo je to pominuteľný obsah? Počuli ste už o FOMO (Fear Of Missing Out), však? Tento „strach z toho, že prídeme o niečo“ je v digitálnom svete rovnako rozšírený ako v skutočnom svete. Pominuteľný obsah sú médiá, ktoré sa na akejkoľvek platforme sociálnych médií zobrazujú po obmedzenú dobu. Od príbehov z Instagramu po filtre Snapchat nikto si nechce nechať ujsť a zúročiť tento strach. Je to to, čo robí skvelý príbeh. A 62% ľudí, ktorí sa po zhliadnutí príbehu zaujímajú o značku alebo produkt, ukazuje silu rozprávania o pominuteľnom obsahu.

Pominuteľný obsah napreduje a bude budúcnosťou sociálnych médií, pokiaľ budú používatelia pokračovať vo vytváraní správneho príbehu. Príbehy rastú 15-krát rýchlejšie ako príspevky a informačné kanály. Keď otvoríte Instagram alebo Facebook, príbehy sú v popredí vašej pozornosti. Naša myseľ je prirodzene prepojená s tým, že chce vidieť, čo práve robia naši priatelia. Klikaniu a prechádzaniu cez nespočetné množstvo poviedok zdieľaných vašou sieťou priateľov je ťažké odolať, pretože vás ich životy zaujímajú. Rast pominuteľného obsahu sa v budúcnosti iba zintenzívni a bude naďalej hlavnou súčasťou sociálnych médií. Ste pripravení na pokrok v príbehoch a pominuteľnom obsahu?

AKO BYŤ PRIPRAVENÝ

Svet sa posúva a rovnako aj sociálne médiá. Na zaistenie prosperujúceho obchodu musia značky poznať meniace sa prvky sociálnych médií. Ako používatelia sociálnych médií sa musíme rýchlo prispôsobiť zmenám, ktoré sa vyvíjajú na našich obľúbených sociálnych platformách. Bez plánovania budúcnosti je možné ľahko zaostať a budete len ťažko napredovať. Pochopenie budúcnosti sociálnych médií dnes však môže mať za následok vaše úspešné využitie sociálnych médií v budúcnosti.

Náš BONUS a tip na záver

Tiež sledujete príbehy úspešných blogerov, Youtuberov, influencerov a kontroverzné postavy online sveta ako sú Kardashianky, Jake Paul alebo James Charles? Čo majú všetci spoločné? Sú populárni a sledovaní miliónmi ľudí, ale súčasne neskutočne úspešní z pohľadu zúročenia tejto popularity. Vďaka sociálnym médiám si totiž dokážu zarobiť rozprávkové sumy.

Máte aj vy pocit, že by ste dokázali využiť svoj potenciál zo svojich účtov na sociálnych sieťach? Nie je to ťažké a stačí sa naštartovať a začať rozmýšľať ako obchodník. Túto príležitosť môžeme pomenovať ako „Social selling“ a možno ju už robíte a ani o tom neviete. Koľkokrát ste cez svoj FB alebo IG účet odporučili kamarátom zaujímavý produkt alebo webstránku len tak? Asi to ani nespočítate. A presne za túto činnosť, ktorá nezaberie žiadny extra čas a môžete ju robiť odkiaľkoľvek len s vašim mobilným telefónom si môžete vytvoriť „bočák“, alebo teda vedľajší zdroj príjmu, tak ako vyššie spomenutí influenceri. Pozrite sa na úspešných ľudí v tejto oblasti a zistite svoje možnosti úplne zadarmo. Kliknite sem a prečítajte si viac.